We’ve spotted him!!!!!

Zo!! even 3 blogs in 1x plaatsen, we schrijven zoveel mogelijk elke dag maar we kunnen niet elke dag op een normale manier met de tablet op het internet. Lang en technisch IT verhaaltje, bla bla bla bla. Kheb het nu aan de praat laten we het daar op houden.

Gisteren na de toeristische route dus aangekomen in Muird of Ord, het Carndaisy House ligt met recht in de middle of knowwhere met een schitterend uitzicht als je aan de eetkamertafel zit. Helaas heb ik me telefoon net laten stuiteren en kan ik de foto;s niet op de blog zetten, telefoon is nog heel alleen me scherm is stuk waardoor ik het wireless niet goed kan instellen, gelukkig doet de navigatie het nog wel. Dit B&B is met recht het schoonste wat we ooit zijn tegengekomen, niet dat de B&Bs vies zijn maar hier valt zelfs geen stofje op de deurpost te vinden. Eigenaar is “uiteraard” super aardig en al snel verteld hij ons de highlights van de dorpjes in de buurt. Gelukkig die hebben we vanmiddag allemaal al gehad (het zijn er niet zoveel :-))

Op advies zijn we bij het plaatselijke hotel gaan eten, was wel ok, het softijsje bij de plaatselijke snackbar keken we meer naar uit.

Vanmorgen vroeg aan het ontbijt (7:30-8:30), weet die man niet dat we vakantie hebben! Maar goed je hebt wel nog wat aan je dag. Dit keer een lang ontbijtje, onze buren zitten ook te ontbijten en al snel raken we aan de klets over waar en wat we allemaal gedaan hebben. Zij (3 Aussies) zijn half Europa aan het door crossen en hebben leuke verhalen en al snel vliegen de reisverhalen over tafel. Bakkie koffie mooi uitzicht, prima manier om wakker te worden. Uit eindelijk besluiten we allemaal op jacht te gaan naar Nessie vandaag. Dougie (eigenaar) geeft ons beide de tip om via Beauly naar een onuitspreekbaar plaatsje te gaan wat de Nessie hoofdstad moet zijn. Wij nemen een afslag te vroeg waardoor we voor de zoveelste keer over schitterende weggetjes en landschappen ons einddoel bereiken.

Het Loch Ness visitor centrum leid ons door een aantal kamer waarin de Nessie verhalen worden verteld, van foto’s tot jarenlange sonar observatie. Bottomline toerisme vaart er wel bij, maar niemand die hem echt gezien heeft. BEHALVE!!!! WIJ!!! Wij hebben hem gezien, de foto staat op me camera en ik zal hem zo snel mogelijk hier proberen up te loaden!!

Breaking news bel het NHD en de Televaag maar alvast in NL.

Nauwelijks bekomen van dit alles besluiten we naar de Culloden battlefields te rijden, hier vond de laatste oorlog/veldslag plaats op Britse bodem (16-04-1746) de Britten vochten hier tegen de Schotten en de Britten wonnen. Ja en dat word daar een beetje verteld, er staan wat oude geweren en kanonnen, scherven van een kogel, ouwe kleren etc etc. Gelukkig begon er wel een tour met een gids, dit was veel leuker dan alle bordjes en slideshows, de man wist het leuk te vertellen en na een half uurtje waren we weer een stukje geschiedenis rijker. Midden in een panorama foto laat ik daar me telefoon vallen, pafff, plat op het glas. Daar kan ie dus niet tegen. 🙁

Spruitje en Ponsi moesten even liggen en we vertrekken zo om ergens een hapje te eten, waar we morgen naar toe gaan weten we eigenlijk nog niet en zullen we dus vanavond nog moeten gaan uitzoeken.

Voor nu: Rest Ya A while

1 thought on “We’ve spotted him!!!!!”

1. Hey Wouteros en Ponsi,

Leuk om jullie verhalen weer te lezen. Veel plezier nog en tot snel.